Modul 3: Bliv klar til dialog

Al konflikthåndtering handler om at gå i dialog. Det handler bl.a. om at kunne lytte til den anden, om at kunne spørge ind til den andens oplevelse – men også om at være god til at udtrykke sine egne synspunkter.

En person der er vred eller oprevet, har svært ved at lytte og forstå gode argumenter. Men det hjælper, hvis personen oplever at blive lyttet til og forstået.

Giv den anden part mulighed for at fortælle sin historie. Vær nysgerrig og lyt til dét, den anden siger. Du behøver ikke være enig – du skal blot respektere og acceptere.

Formål med modulet

Formålet med dette modul er at forstå at al konflikthåndtering handler om at gå i dialog. 

Få indsigt i hvad der sker med os, når vi er i konflikt, og lær hvad vi kan gøre i en konfliktsituation.

  • Varighed: Ca. 30-45 min.

Hent materialer til Modul 3

Supplerende materialer

Du kan gå mere i dybden om konflikter og konflikthåndtering her:


Senest revideret den 11. december 2024