En person der er vred eller oprevet, har svært ved at lytte og forstå gode argumenter. Men det hjælper, hvis personen oplever at blive lyttet til og forstået.
Giv den anden part mulighed for at fortælle sin historie. Vær nysgerrig og lyt til dét, den anden siger. Du behøver ikke være enig – du skal blot respektere og acceptere.
Formål med modulet
Formålet med dette modul er at forstå at al konflikthåndtering handler om at gå i dialog.
Få indsigt i hvad der sker med os, når vi er i konflikt, og lær hvad vi kan gøre i en konfliktsituation.
- Varighed: Ca. 30-45 min.
Hent materialer til Modul 3
- Diasshow 3: Bliv klar til dialog (PowerPoint)
- Instruktioner til mødeleder med noter til diasshow 3 (pdf)
- Materiale til uddeling: Selvstudie til Modul 3 (pdf)
Supplerende materialer
Du kan gå mere i dybden om konflikter og konflikthåndtering her: