Emner

  • Parterne i BFA Kontor

    I BFA Kontor samarbejder arbejdsmarkedets parter for at sikre et godt arbejdsmiljø på kontorarbejdspladser inden for det privat område. Branchefællesskabet har til formål at medvirke ved løsning af sikkerheds- og sundhedsspørgsmål og derved understøtte arbejdsmiljøindsatsen i virksomheder inden for det private kontor- og administrationsområde.

  • Arbejde ved computer
  • Computermus
  • Indeklima
  • Indretning af kontorer
  • Quiz: Test din viden om skærmarbejdet
  • 10 nudges til bevægelse
  • Fem film om ergonomi
  • Arbejdsmiljøkalenderen
  • 'Træn Smart': Ny gratis trænings-app
  • Hjemmesiden Krop & kontor
  • Kampagne: Sammen om trivsel
  • Tag hånd om stressen
  • Trivsel på kontoret
  • Konflikter
  • Undervisning i konflikthåndtering
  • Fordybelsespyramiden
  • Forebyg krænkende handlinger
  • Forandringer
  • Trivsel i callcentre
  • Vidensrapport: Hybridarbejde og det psykosociale arbejdsmiljø
  • Arbejdsmiljøorganisationen
  • Tid til APV
  • Arbejdsulykker på kontoret
  • Unges arbejdsmiljø
  • Sygefravær
  • Arbejdsmiljøuddannelse
  • Materialer om krop og bevægelse
  • Materialer om kontorarbejdspladsen
  • Materialer om trivsel
  • Materialer om arbejdsmiljøarbejdet
  • Fakta om kontorarbejdspladsen
  • Fakta om trivsel
  • Fakta om arbejdsmiljøarbejdet
  • Tjeklister, hjælpeskemaer og quiz
  • Egen sundhed trak masser af gæster til Arbejdsmiljøloungens telt
  • BFA Kontor lancerer ny arbejdsmiljøkalender med daglige mikroøvelser
  • Artikler og nyt
  • Om BFA Kontor
  • Kontakt
  • Kontorarbejdspladsen
  • Pas på kroppen
  • Sammen om trivsel
  • Arbejdsmiljøarbejdet
  • Materialer
  • Artikler og nyt
  • Forside
  • Materialer
  • Fakta om arbejdsmiljøarbejdet
  • Materialer
Fakta om arbejdsmiljøarbejdet
  • Arbejdsmiljøorganisationen
  • Fakta om arbejdspladsvurdering, APV
  • Fakta om instruktion og oplæring af nyansatte

Fakta om arbejdsmiljøarbejdet

Læs BFA Kontors faktaark om arbejdet med at sikre et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø.

Arbejdsmiljøorganisationen

Læs her om de vigtigste regler for, hvordan I skal organisere arbejdet med arbejdsmiljø. Der gælder forskellige regler alt efter, hvor stor jeres virksomhed er.

Fakta om arbejdspladsvurdering, APV

Alle virksomheder med ansatte skal udarbejde en skriftlig APV. En APV skal gennemføres minimum hvert tredje år, eller når der sker væsentlige ændringer på arbejdspladsen, som har betydning for arbejdsmiljøet.

Fakta om instruktion og oplæring af nyansatte

Alle nyansatte skal oplæres og instrueres i, hvordan arbejdsopgaven skal udføres, inden de påbegynder arbejdet. Der skal føres tilsyn med, om arbejdsopgaven udføres efter instruktionen.

BFA Kontors sekretariat

Fællessekretariatet, Børsgade 4
1215 København K
E-mail: info@bfakontor.dk
Tlf. 3374 6256

Cookie- og privatlivspolitik
Denne hjemmeside indsamler alene anonymiserede data til statistisk brug.

Parterne i BFA Kontor

I BFA Kontor samarbejder arbejdsmarkedets parter for at sikre et godt arbejdsmiljø på kontorarbejdspladser inden for det privat område. Branchefællesskabet har til formål at medvirke ved løsning af sikkerheds- og sundhedsspørgsmål og derved understøtte arbejdsmiljøindsatsen i virksomheder inden for det private kontor- og administrationsområde.

Sociale medier

Facebook

Instagram

LinkedIn

YouTube