Modul 7: Konflikter med kunder

Konflikter med kunder er anderledes end konflikter med kolleger. De kan trappe meget hurtigt op, og samtidig har du som medarbejde ansvar for at yde service og for at håndtere konflikten.

Konflikter med kunder er anderledes, fordi der sker en hurtig optrapning af konflikten, dit forhold til kunden ikke er personligt. Men samtidig skal du yde service overfor kunden, og det er dig, som har ansvaret  for at håndtere konflikten.

Konflikttrappen for kunder har kun fem trin, men du kan opleve, at kunden springer trin over, eller at kunden allerede er vred eller frustreret, når du først møder vedkommende – fx fordu kunden er stillet om flere gange.

Formål med modulet

Formålet med dette modul er at lære hvad vi kan gøre i en konfliktsituation med en kunde, og at øve håndtering af konflikter med kunder.

  • Varighed: Ca. 1-1,5 time

Hent materialer til Modul 7

Supplerende materialer

Du kan gå mere i dybden om konflikter og konflikthåndtering her:


Senest revideret den 11. december 2024