Vi undgår ikke konflikter. Men vi kan lære at opdage og håndtere konflikter, så de ikke udvikler sig og bliver alvorlige. Her kan du finde en vejledning om at forebygge og håndtere konflikter og et omfattende undervisningsmateriale om konflikthåndtering.
Introduktion til konflikthåndtering
BFA Kontor har udviklet et materiale om håndtering af konflikter og hvordan man skaber en kultur på arbejdspladsen, som gør jer gode til at forebygge og håndtere konflikter.
Hvad er din rolle i konflikthåndtering?
Vi har alle en rolle at spille, når konflikter skal håndteres uanset om du er leder, tillidsrepræsentant, arbejdsmiljørepræsentant eller medarbejder.
Når dine kolleger er i konflikt
Det er vigtigt at kunne hjælpe uden at blive part i konflikten. Afklarende samtaler består i, at en person uden direkte andel i konflikten hjælper én eller begge af konfliktens parter ved at stille gode spørgsmål,
Tag hånd om konklikter med en fælles politik
En konflikthåndteringspolitik er en beskrivelse på af, hvordan man på arbejdspladsen håndterer konflikter. Det betyder, at alle ved, hvordan 'vi gør her' med hensyn til konflikter, og man kan forvente af sin ledelse og sine kolleger
Interaktivt værktøj til konflikthåndtering
Et undervisningsmateriale udviklet af BFA Kontor for at skabe forståelse omkring, hvad konflikter er, og hvordan de kan håndteres. Med udførlig vejledning til den mødeleder, som skal lede forløbet.
Vejledning om konflikthåndtering
Om hvad konflikter er, og hvorfor de opstår – og om at håndtere konflikter tidligt i forløbet og undgå, at de optrapper så meget, at parterne ikke selv kan løse dem.